Blog

Laatste berichten.

Klantfocus

De term klantfocus is prikkelend, maar hoe vertaal je dat naar de praktijk? Hieronder staan enkele kenmerken kort toegelicht. Uiteraard is er veel meer over marktgericht werken te zeggen, maar dit geeft een mooi beeld. 

Door met lezen

Klantbehoefte: hoe letterlijk neem je dit?

Het denken van de marketeer begint met het kennen van de behoefte van klanten. Hoe goed je dat invult, bepaalt dan de klanttevredenheid. Dat dit nog wel eens puzzelen is en dat klantbehoefte ook te letterlijk genomen kan worden, zie je in deze korte video:

Getagged in:
Door met lezen

Stadspanel Den Haag groeit

In januari zijn nieuwe acties uitgezet om inwoners van Den Haag te interesseren om deel te nemen aan het stadspanel. Het aantal leden is 5400 en groeit nu met ruim 100 per week. We verwachten dat dit nog zal versnellen, omdat er ook in publicitaire zin via de Stadskrant het nodige in gang wordt gezet. Voor meer informatie, klik hier.

Door met lezen

MBA graduates

In 2013 hebben wij enkele projectleiders van ING ondersteund bij onderzoeken in het kader van hun MBA. Onze rol was kritisch meekijken aan de voorkant (vragenlijst, analysemogelijkheden), uitvoeren van de surveys en klankborden op de analyseresultaten. Vakmatig interessante projecten, want de focus lag op harde onderbouwing van conclusies. Referenties: op aanvraag.

Door met lezen

Strategische marketing van mijn schoenenlapper

Bij de winkel waar ik (observatie door: Stef ten Dam) mijn schoenen laat repareren zag ik onderstaande spreuk aan de muur. Toen het kwartje viel, wist ik direct waar dit bedrijf voor stond, dat ze wel humor hebben en vooral dat ik hun ´strategische propositie´ zou onthouden.

b2ap3_thumbnail_Knipsel-schoenenlapper.PNG

Door met lezen