Blog

Laatste berichten.

Cultuurbarbaar?

Veel organisaties en hun medewerkers hebben moeite met de vraag welke bedrijfscultuur zij 
hebben. En welke andere cultuur of vormen van klantgerichtheid gewenst zijn. En hoe daar 
te komen.

Getagged in:
Door met lezen

Responsanalyse

We hebben enkele soorten projecten (van diverse klanten) geplot op gemiddelde invultijd en gemiddeld eindrespons. De uitkomsten zijn niet onlogisch, maar het is goed om alles rond respons scherp op het netvlies te houden.

Getagged in:
Door met lezen

Nieuw: “Quickscan Concurrent”

Marktgericht werken. De kern ligt in het Marketingconcept, dat draait om het kennen van klantbehoeften en deze beter invullen dan concurrenten. Een manier om hier stappen in te zetten, is een gerichte analyse van uw belangrijkste concurrenten.

  • Hoe positioneren zij zich?
  • Wat is hun aanbod?
  • Wat is hun salesbenadering?
  • Doen ze iets wat u niet doet? 

Bij de “Quickscan Concurrent” lopen we in 2-3 weken tijd dit type vragen langs, met de focus op uw top 3 concurrenten. Het resultaat is een prikkelende rapportage met veel toonmateriaal. Dit onderzoeksproduct is bedoeld voor directies en MT’s van zakelijke dienstverleners.  

Meer informatie, bel Stef ten Dam: 033-2472001.
Verwant product voor zakelijke dienstverleners: klanttevredenheid zakelijke dienstverlener

b2ap3_thumbnail_Quickscanconcurrentimage.jpg

Door met lezen

Klanttevredenheid Zakelijke dienstverleners

Klanttevredenheid Zakelijke dienstverleners

Veel organisaties in de zakelijke dienstverlening staan redelijk dicht bij hun doelgroep. Dit betekent lang niet altijd dat "de klant" met al zijn motivaties en behoeften overzichtelijk in beeld is. Hoe zijn nieuwe klanten bij u gekomen? Hoe scoort u op klanttevredenheid en vooral: waarom? Zijn er onbenutte klantbehoeften cq. commerciële kansen? Verschilt dit per klantsegment? Heeft u klantambassadeurs en waarom zijn zij enthousiast? Onder de noemer “Marketing Meetlat” brengen wij deze thema's bij elkaar in één vragenlijst voor uw klanten. De meting en het bijbehorende advies richt zich op directies van zakelijke dienstverleners, zoals accountantskantoren, advocatenkantoren, notarissen, incassobureaus, etc. 

  • Ken ik mijn klanten en hun behoeften écht goed?
  • In welke mate zijn mijn klanten tevreden en waarom?
  • Wat zijn de drijfveren van mijn klanten, zijn ze geneigd tot loyaal gedrag?
Door met lezen

Stadspanel: in de pers

De Stadskrant Den Haag heeft in haar editie van 9 maart 2014 een pagina gewijd aan het Stadspanel dat wij beheren. Twee panelleden geven hun motivatie om deel te nemen aan het panel. Geeft een leuk beeld wat ons betreft. Klik hier om het artikel te bekijken!

Door met lezen